Excursie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicole Rooijen - WaarBenJij.nu Excursie - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicole Rooijen - WaarBenJij.nu

Excursie

Blijf op de hoogte en volg Nicole

23 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Om half 6! ging de wekker ( een vreselijk woord in de vakantie) en om 6 uur zaten we aan het ontbijt. We waren niet eens de enige die op dat onchristelijke tijdstip gingen eten. Tsja, en wat voor ontbijt. Rijst, noedels, gekookte en gewokte groenten, Thaise soep, worstjes, gebakken vis. Echt dingen waar je om 6 uur 's ochtends trek in hebt. Gelukkig voor ons ook gebakken ei met toast en pancakes. Nog wat vers fruit en we hadden genoeg. De reden van dit vroege opstaan was een dag excursie naar de Floating Market. Met de bus daarheen was al een trip op zich. Wat is het toch een bijzonder land. Het verkeer, de woningen, het leven op straat, echt heel bijzonder.  Om 6 uur kun je al winkelen op allerlei marktjes, hoe bizar.

Wat je met de Tuktuk veel hebt is dat ze stoppen bij winkeltjes, ze krijgen dan provisie of zo. Helaas deed deze reisleider hier ook aan mee. Voordat we bij de Floating Market waren zijn we gestopt bij een orchideeën kwekerij en een olifanten farm. Daar kon je op een olifant rijden en ze voeren. Dat laatste hebben we wel gedaan, het rijden willen we op Bali doen. Uiteindelijk kwamen we bij de geplande longtail boot en zijn we een stukje gaan varen. Bij de Floating Market weer in een peddel boot gestapt en zo dus over de markt gegaan. Het is niet te beschrijven wat je daar ziet. Een soort kanaal met zoveel bootjes of met toeristen of met koopwaar en iedereen vaart kriskras door (en over) elkaar heen. Als je iets wilt kopen dan stopt de boot bij het "kraampje" en kun je gaan afdingen. Weglopen is in dit geval wel lastig hahaha.

Hierna weer in ons busje naar de olifanten en krokodillen show. Het was weer een flink stuk rijden maar heel gezellig zitten kletsen met Stephan uit New York. Even groot fan van voetbal en dan vooral van Arsenal. Erg leuk want Amerikanen zijn meer van het football en baseball.

Bij de "zoo" kregen we een echte Thaise lunch, was erg goed. Toen snel naar de krokodillen show. Dat was eigenlijk een zielige bedoening. Een aantal krokodillen was een beetje wild maar het gros was zo mak als een lammetje. Wij denken dat ze gedrogeerd waren. Ja, dan durf ik ook wel mijn hoofd er in te steken, nou ja.....
De olifanten show was wel erg leuk en mooi gedaan. Vooral het voetballen was grappig.

Op de terugweg weer verplicht gestopt bij een juwelier en wij hadden zo de balen dat we binnen 5 minuten weer bij de bus terug waren.  We hebben ons er echt aan gestoord en uiteindelijk de reisleider ook geen fooi gegeven. Hij vertelde onderweg ook nauwelijks iets, we reden langs het paleis vd prins en ik moest er naar vragen wat het was. Dat was het enige minpuntje van deze dag.

Onderweg nog wel een regenbui en een brommer onder de auto, maar dat hoort er bij in Bangkok.

Nu zijn we fris gedoucht en gaan we hapje eten. Maurice wil nog lekker een voetenmassage en ik pak denk ik een nek/schoudermassage mee :-). Vannacht staat om 3 uur de taxi voor de deur om ons naar het vliegveld te brengen, door naar Bali! Daar heb ik ook echt heel veel zin in.

Tot later!

PS. Knorrie, we hebben nog geen last gehad van de poeperitis.

• 23 Juli 2012 - 13:22

Fer Rijkschroeff:

Jammer dat jullie niet in Thailand op een olifant zijn gaan zitten.
    Denk er om dat het op Bali vele malen duurder is en het zijn op Bali olifanten die uit Sumatra komen.
    Dus als je nog terugkomt in Thailand kan je dat beter daar doen.
    De Tuk Tuk moet je niet gebruiken.Ze brengen je naar allerlei zaken,krijgen tipgeld ,provisie etc Tenzij je alle tijd hebt.Denk er om koop eventueel wijn of gin op het vliegveld want op Bali is dat duur.
    Bier is op Bali goedkoop.
    Prettige tijd op Bali.Segara Village is prachtig.Ga in ieder geval naar Ubud.

• 23 Juli 2012 - 20:35

Joyce En Fer:

geweldig he dat Bangkok. Gelukkig hebben wij dat niet gehad met de tuktuk toen we instapten heb ik hem gelijk duidekijk gemaakt dat ik nergens naar toe wilde.
    goede reis naar bali kussssssssssssss

• 23 Juli 2012 - 22:30

Mad:

Leuk te lezen. Geniet lekker verder. Wij in omeletje in garderen. Ook leuk haha. Groetjes mad

• 25 Juli 2012 - 12:40

Tip Om Te Doen:

He Nicole,

Je moet gaan raften, dat is echt gewelidg op Bali!
    Dacht misschien leuke tip!