Nog 1 dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicole Rooijen - WaarBenJij.nu Nog 1 dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicole Rooijen - WaarBenJij.nu

Nog 1 dag Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Nicole

13 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Ik had al eerder geschreven over " de laatste dag" maar ik bedoelde toen de laatste dag op Bali. Vandaag was onze laatste vakantie dag. Morgen is een dag van reizen, dat reken ik niet echt mee als vakantie ;-).

Maurice wilde graag naar het Grand Palace, een grote tempel in Bangkok. Op loopafstand van ons hotel. Met een lange broek in de rugzak (kledingvoorschrift) zijn we op pad gegaan. Het was een minuut of 20 lopen en toen waren we er. Maar helaas, de tempel was de hele dag gesloten. De koningin was jarig, of bijna jarig, en we hadden al in de hele stad daar regelmatig wat van gezien. Maar vandaag was er dus een ceremonie in de Grand Palace en konden we er niet in. Dat was een tegenvaller! Achter deze tempel was nog een andere tempel. Daar zijn we toen maar heen gegaan. Maar goed, dat was ook weer een aardige wandeling. Onderweg nog "aangehouden" door een "tourist police" om ons uit te leggen dat de tempel dicht was en waar we wel heen konden. Hij kon wel een tuktuk regelen, ja die kennen we. Nee hoor, we gaan onze eigen weg wel.

Bij deze tempel (ik weet echt de naam niet meer) was het natuurlijk erg druk want ja, alle toeristen gingen daar heen. Ik moet zeggen het was wel erg mooi en er waren verschillende grote en kleine tempels waar je in kon. Erg bijzonder allemaal.

Maurice wist dat op "loopafstand" een stukje china town was en dat werd ons volgende doel. Nou ja, als je het goed bekijkt is alles op loopafstand maar met 35 graden in een stad als Bangkok wordt het al snel een uitdaging. Niet alleen is het warm, stoffig en stinkt het. Ook de naambordjes zijn niet of nauwelijks te lezen en op de kaart heet het allemaal net ff anders dan in de werkelijkheid.

Enfin, we hebben ruim een uur gelopen en stukken van Bangkok gezien waar geen toerist nog geweest is en toen waren we weer bijna bij Koahsan Road. Besloten om daar maar naar toe te gaan. Maurice was er klaar mee en wilde de tuktuk nemen. Maar ik vond dat we dat laatste stukje nu ook wel konden lopen en zo'n tuktuk neemt je echt niet mee voor zo'n klein stukje.

Op Koahsan Road gegeten en een heerlijke voetenmassage gedaan. Die hadden we wel verdiend vonden we. Toen werd het buiten steeds donkerder en begon het hard te waaien en zijn we snel naar het hotel gegaan. Helaas niet helemaal droog aangekomen maar het viel mee.

De koffers ingepakt en lekker gedoucht en nu zijn we klaar voor nog 1 avondje Koahsan Road. Lekker eten en op tijd naar bed. Morgen komt de taxi ons rond 6.15 uur halen.

Oh, voor ik het vergeet. Achter ons hotel is een rivier en vanmorgen gingen we daar foto's van maken en toen zagen we een hele grote hagedis zwemmen. Ik ga zo de foto's er op zetten. Maar, jezus wat een groot ding was dat. Echt niet normaal. Hij klom op de kant vlak onder de brug waar we op stonden en zat naar boven te loeren. Echt bizar gewoon. Nou ja, wij waren er aardig van onder de indruk.

Zo nu de foto's er op. Het volgende stukje en laatste stukje zal vanuit Nederland komen, home sweet home!

Kussss.

• 13 Augustus 2012 - 14:47

Fer Rijkschroeff:

Hagedis of kleine krokodil ?

• 13 Augustus 2012 - 14:51

Aan de foto te oordelen waren jullie in WAT PO[reclining Buddha]

• 13 Augustus 2012 - 14:59

Hawinkels:

Hey schatten zoals gezegd, lekker daarblijven want mijn eerste dag bevalt nog niet tot nu toe. Tis ronduit kut zeg maar.

In de Choa Praya zwemmen monitor lizards, tenminste zeiden ze tegen mij vorige keer. Zijn varanen. Als je ze ziet zwemmen zijn het halve draken. vond ze ook spooky.

Moor, bestel nog maar een Chang. Ik stap nu in het vliegtuig.

xxxxx

• 14 Augustus 2012 - 16:49

Diane En Ton:

Wat hebben jullie 'n toffe vakantie gehad!!! Goede reis naar huis, we love you!!