Weekend Market - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicole Rooijen - WaarBenJij.nu Weekend Market - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicole Rooijen - WaarBenJij.nu

Weekend Market

Blijf op de hoogte en volg Nicole

12 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

We hadden de jongens beloofd om een flink aantal kadootjes mee te nemen en belofte maakt schuld. Dus vandaag stond de weekend market op het programma. Maurice mag graag de toerist uithangen en had uitgezocht hoe je daar kon komen met het openbaar vervoer. Dat werd het dus.

Eerst met de busboot naar de sky train en dan met de skytrain naar de volgende skytrain en dan naar de plaats van bestemming. Nou ik moet zeggen het is allemaal goed gegaan maar een belevenis was het wel. Vooral de boot was echt een hele ervaring. De sky train op zich niet maar altijd weer een uitdaging om in de goede trein, de goede kant op in te stappen. Maar alles is gelukt dus geen klagen.

We waren redelijk op tijd bij de weekend market dus redelijk rustig nog. De weekend market is heel, heel groot en een soort doolhof met allerlei kraampjes, winkeltjes, stalletjes hoe je het ook wilt noemen. Ze verkopen er kleding, souvenirs, eten, schoenen, huishoudelijke artikelen, eigenlijk verkopen ze er alles, zelfs dieren. We zagen kleine konijntjes, cavia's, vogels en zelfs honden. Eigenlijk heel zielig. Het eten hebben we overgeslagen want stel je de vismarkt voor met 35 graden en dan al weken niks schoongemaakt. Nou daar loop je niet voor je lol doorheen. Ik werd af en toe echt misselijk van de lucht als we toch langs een eettentje kwamen.

Maar goed, spullen voor de jongens dus. Natuurlijk hadden we al wel het een en ander gekocht maar we hadden voetbal shirtjes beloofd dus die moesten we nog hebben. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Na wat navraag en een plattegrondje kwamen we ze toch tegen maar natuurlijk niet waar men ons naar toe gestuurd had, stel je voor. We zijn heel goed geslaagd voor de mannen maar ik ga niks verklappen wat precies, moet nog beetje verrassing voor ze zijn. Verder nog wat t-shirts, slippers en nog veel meer spullen gekocht. Ik zal straks een foto plaatsen van de buit.

Rond het middaguur werd het steeds drukker en warmer en waren wij er wel een beetje klaar mee. Dus naar de sky train. Op de plattegrond had ik gezien hoe we moesten lopen. Op zich in 1 keer goed gelopen maar het bleek de metro te zijn. Jammer joh, 15 min de verkeerde kant opgelopen. Vol goede moed, maar vooral erg goed ons best doen om niet geirriteerd te raken liepen we weer 15 min de andere kant op. De sky train naar Siam, een groot winkelcentrum in Bangkok. Inderdaad, we hadden nog niet genoeg gewinkeld. Ondertussen was onze bloedsuikerspiegel en daardoor ook ons humeur tot een dieptepunt gedaald en moesten we hoognodig wat eten. Het eerste wat we zagen wat voor onze gevoelige magen geschikt was was de MacDonald. Daar echt aangevallen op kip met patat en een hele grote cola. Toen kwamen we weer een beetje bij onze positieven.

Na het winkelen wilde ik graag met de taxi (ik weet het, ben een lui mens) maar Maurice met de sky train/boot terug. Dat laatste is het geworden. Helaas is het regenseizoen in Bangkok wat betekent dat het tussen 17-19 uur regent. Dus moe, met heel veel spullen en op slippers door de regen terug naar het hotel. De foto's spreken straks boekdelen. Ach, je moet alles gedaan hebben zeggen ze dus ook dit.

We hadden de 1e keer in Bangkok een paar mooie dingen gezien en besloten om het nu te kopen zodat we het niet heel Bali rond hoefde te slepen. Helaas dat precies niet op de weekendmarket kunnen vinden. Daarom vanavond nog een keer naar Pad Phong (geen idee of je het zo schrijft) om het daar te kopen. Jullie begrijpen wel dat dit ritje met de taxi gaat ;-).

Doeiiiii!!!!

• 12 Augustus 2012 - 15:11

Fer Rijkschroeff:

Ik zou nooit naar de weekend markt gegaan zijn.Veel te warm !En te vermoeiend.
    Als jullie nog tijd hebben ga dan naar Phantip Plaza [software warenhuis ,waar je ook goed en goedkoop kunt lunchen ]
    Als je naar Pat Pong 1 of 2 gaat en je wilt ook naar een show kijk dan uit!
    De Kings En Queens zijn betrouwbaar.Maar ga aub niet in op een byzonder show want dan word je kaal geplukt.

• 12 Augustus 2012 - 17:17

Joyce En Knorrie:

Ik kan me nog goed herinneren dat het zo bloedheet op de weekend market was en ik er heel chaggie van werd maar er wel leuke dingen gekocht heb vandaar een taxi naar een winkelcentrum genomen geweldig daar nog heel even genieten