Dierentuin en een hilarische taxichauffeur - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicole Rooijen - WaarBenJij.nu Dierentuin en een hilarische taxichauffeur - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicole Rooijen - WaarBenJij.nu

Dierentuin en een hilarische taxichauffeur

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

05 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Vandaag beetje later dan normaal opgestaan en ontbeten. We wilde een beetje rustig aan doen. Na het ontbijt pas plannen gemaakt voor de dag. We gaan naar de dierentuin.

We hadden ons van tevoren niet te veel voorgesteld van de dierentuin maar wat was het leuk! Het was niet heel groot maar de dieren zagen er goed uit en hadden prima verblijven (voor zover mogelijk in een dierentuin). Er waren heel veel kleine kinderen op schoolreisje. Zij waren voor ons net zo vermakelijk om naar te kijken als andersom. Ik heb voor de verandering ook maar eens foto's van hun genomen. In hun schattige uniformpjes waren ze echt om op te vreten.

We hebben ons prima vermaakt en na 2 uur begon de zeeleeuwen show. Dat was voor ons niet zo heel bijzonder maar ik heb genoten van al die kleine kindjes die stonden te springen van plezier als de zeeleeuw een bal uit het water haalde.

Er reed ook een treintje en ter ere van Joyce hebben we daar ook in rond gereden. Rond een uur of 2 hadden we het wel gezien en zijn we weer weg gegaan. We hebben een taxi genomen om ons naar de MBK mall te brengen.

De taxi chauffeur was echt hilarisch. Ik zat met de jongens achterin en hebben echt onze best gedaan om hem niet uit te lachen maar dat is niet gelukt. Bij iedere Tuktuk die voorbij kwam riep hij, Tuktuk maffia! Leek wel of we bij ADO zaten (KNVB maffia wordt daar regelmatig geroepen). Als hij iemand zag die (te) dik was in zijn ogen riep hij, "eat to much Mc Donald. En niet 1 keer maar elke keer. en dan met zo'n grappig Thais accent. Vlakbij de mall zagen we vrouwen in burka of met hoofddoek en hij riep weer, zonder enige vorm van vooroordeel ;-), Bin Laden! Bombs! Toen kon ik mij echt niet meer inhouden en liepen de tranen over mijn wangen van het lachen. Deze opmerkingen wisselden elkaar af en hij vond het drinken van teveel bier ook maar niks. Deze man werd absoluut niet gehinderd door welke vorm van nuance en maakte van zijn hart geen moordkuil.
Van de weeromstuit zijn we, aangekomen bij de mall, gelijk bij de Mc Donalds gaan eten ;-).

Daarna nog gewinkeld en ook bij Siam center geweest daar hebben ze allemaal hele dure winkels en daar hebben we onze ogen uitgekeken. Er was een hele verdieping met auto showrooms met Bentleys, Porsches, Aston Martin en nog meer van dat soort auto's.

Midden in de spits met een taxi terug was onbegonnen werk. Daarom met de skytrain en boot terug. Toen we in de rij stonden om een kaartje te kopen klonk er ineens muziek door het station en iedereen stond ineens stil. De verkoopster stopte met haar werk en ging staan. Het was 18 uur en het volkslied klonk. Het was heel bijzonder om te zien. Aan de ene kant mooi aan de andere kant bizar. Janto vergeleek het met derde rijk. Ik vond het het meer lijken op een communistisch iets. Ik kon niet zien wat het verkeer op dat moment deed maar daar op de station stond iedereen stil bij het volkslied.

Morgen gaan we nog wat bijzondere plekken bezoeken en dan is het voor de laatste keer de koffers inpakken.