Snorkelen - Reisverslag uit Lembongan, Indonesië van Nicole Rooijen - WaarBenJij.nu Snorkelen - Reisverslag uit Lembongan, Indonesië van Nicole Rooijen - WaarBenJij.nu

Snorkelen

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

20 Juli 2015 | Indonesië, Lembongan

Het is al weer even geleden maar nu met terugwerkende kracht nog 2 verslagen.

Maandag 20 juli, Noah en Maurice staan vroeg op. Ze worden om 8.30 uur opgehaald om te gaan snorkelen. Na ongeveer 20 minuten wachten en een steeds nerveuzer wordende Maurice, kwamen er 2 mannen op een scooter om ze op te halen. Uitgezwaaid door Janto en ondergetekende. Ze zijn naar Mushroom Beach gebracht en vanaf daar met een boot de zee op gegaan. Eigenlijk hoort 1 van hun dit verslag te schrijven maar dat zat er niet in. De boot heeft ze naar 3 verschillende gebieden gebracht, Wall bay, Mangrove Bay en Gamet Bay. Als ik de verhalen moet geloven, en dat doe ik, was het helemaal geweldig. Noah heeft zelfs een octopus gezien. Rond 12 uur zouden ze weer terug zijn en Janto en ik zijn op de scooter ze gaan ophalen. Het werd iets later en ook ik werd al lichtelijk ongerust, zaten we wel op de goede plek te wachten? Dik een half uur later kwamen ze, lichtelijk verkleumd, aangevaren. De lunch genuttigd in het hotel wat we eigenlijk geboekt hadden maar overboekt bleek. Alle 4 kwamen we tot de conclusie dat het in Dream Beach toch echt wel goed vertoeven was.

Na de lunch met z'n 4-en op 2 scooters terug naar ons hotel. Ik vond het helemaal niks achterop bij Maurice. Dat ligt niet aan hem maar je kunt beter zelf rijden daar. De wegen zijn echt van slechte kwaliteit.

De middag hebben we aan het zwembad doorgebracht en later zijn Maurice en Janto nog ff op de scooter wat gaan rondrijden. Bij ieder kraampje van kleine kinderen zijn ze gestopt om allerlei armbandjes te kopen.

Zo is onze laatste dag Lembongan ook weer voorbij gegaan. De volgende dag worden we om 8 uur opgehaald voor de boot terug naar Bali.