Stranddag Kuta, Seminyak - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Nicole Rooijen - WaarBenJij.nu Stranddag Kuta, Seminyak - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Nicole Rooijen - WaarBenJij.nu

Stranddag Kuta, Seminyak

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

16 Juli 2015 | Indonesië, Seminyak

Na alle drukte van Bangkok en het reizen vandaag niet veel op het programma. De jongens hebben uitgeslapen en na het ontbijt zijn we naar het strand gegaan. Je moet hier over bijna alle prijzen onderhandelen en ook over de prijs van een st,randbedje. Zodra we 1 voet op het strand hadden gezet kwam de eerste uitbater al naar ons toe. De prijs stond ons niet aan en hij wilde niet zakken dus op naar de volgende. Bij de 3e of 4e viel er te onderhandelen en zijn we akkoord gegaan. Zowel hij als wij gaven wat toe. Het was nog wel boven de prijs die ons was aangeraden maar dat is nu eenmaal het verschil of je de taal spreekt en van hier bent of een toerist. Wij konden er prima meeleven. Voor ik het wist lagen de jongens al weer in het water en ik heb mij heerlijk geïnstalleerd met een boek. Dat is voor mij toch echt vakantie!
Tussen de middag even van het strand af om te lunchen en toen nog een paar uurtjes genoten van zon, zee en strand.
De avond verliep wat minder relaxed want we gingen op zoek naar het “reisbureautje” van Ketut (een kennis van Joyce) en daar waren we eerst straal langs gelopen en toen we het gevonden hadden bleek het gesloten. Het is hier een feestdag, Galungan, en wellicht was hij daarom dicht. Toen op zoek naar een restaurantje en we dachten een handige weg over het strand te nemen maar dat viel ook tegen. Na alles bij elkaar bijna 1 ½ uur lopen een taxi gepakt om ons in ieder geval vast richting ons hotel te brengen, dan daar maar een restaurantje zoeken. Omdat het een feestdag was en er een ceremonie bezig was had men de straat afgesloten. We moesten verder maar gaan lopen, we stond zelfs weer in de straat van het bureautje van Ketut, schoot dus lekker op. Iedereen had ondertussen wel honger dus toch eerst maar eten. Dat is goed gelukt en op de terugweg richting het hotel nog bij een strandtentje heerlijk wat gedronken. Al met al een prima dag om op terug te kijken.
Het is me nog niet gelukt om foto’s te plaatsen want er is niet altijd een goede internetverbinding en het plaatsen van foto’s kost dan (te) veel tijd. Ik probeer het uiteraard nog wel te doen.

• 16 Juli 2015 - 10:02

Ferdinand:

Dus het is daar GALUNGAN ,een belangrijk feest voor de Balinezen.
    Optochten enz. maar daar merk je in Seminyak weinig van.
    Je kan Ketut Oka Birawa beter bellen of mailen.
    Oka Birawa was al in Nederland in huis bij Frits[Schiedam] en heeft een keer
    op een van mijn verjaardagfeestjes de satés gebakkkard.
    Doe hem de groeten van Bapak Ferry en ibu Desi.

• 16 Juli 2015 - 10:14

Joyce:

Eindelijk kon ik t openen leuk om t te lezen geniet ze dikke knuffel

• 16 Juli 2015 - 15:56

Ricci:

Leuk hoor! Doe Ketut de groeten als jullie hem hebben gevonden.