Floating market & Bridge over River Kwai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicole Rooijen - WaarBenJij.nu Floating market & Bridge over River Kwai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicole Rooijen - WaarBenJij.nu

Floating market & Bridge over River Kwai

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

13 Juli 2015 | Thailand, Bangkok

Vandaag de laatste dag in Bangkok. Een tour gepland naar de Floating Market en daarna naar de River Kwai. De tocht er heen is al een hele onderneming en het verkeer in Thailand moet je maar niet te veel volgen. Je overgeven aan de chauffeur en hopen dat het je tijd nog niet is om te gaan.

Bij de Floating Market eerst met de long tail boot gevaren en daarna nog een paddle boat over de markt. De jongens wisten niet waar ze moesten kijken en waren echt onder de indruk van alles. Het leven hier is zoveel minder gestructureerd dan bij ons.

Na een Thaise lunch door naar de bridge over River Kwai. Daar was ik ook nog nooit geweest en was toch wel indrukwekkend als je je een beetje verdiept in de geschiedenis. Wat dan wel weer erg grappig is dat er een "partyboot" voorbij vaart en je hoort daar dan Frans Bauer uit de speakers komen. Ook hier was het heel warm en we hebben lekker afgekoeld in een restaurantje met een vruchtenshake. Toen weer in een busje en 2 1/2 uur terug naar het hotel.

Al met al een hele bijzondere en indrukwekkende tour. Vanavond rustig aan gedaan en vroeg er in. Om 2 uur komt de taxi om ons naar het vliegveld te brengen. Vooralsnog is het vliegveld van Denpasar open en we hopen op een voorspoedige vlucht naar Bali.

• 13 Juli 2015 - 17:59

Emma En Frits:

Hi Nicole,

Wij volgen je reisverslagen en genieten ook daarvan, als je deze email leest zijn jullie vermoedelijk al in Bali. De verslagen van dit eiland heeft onze byzondere belangstelling omdat wij daar reeds 15x zijn geweest en wij dit eiland tamelijk goed kennen.

Wij zijn dan ook zeer benieuwd naar jullie nieuwe ervaringen en het contact met Ketut Oka Birawa, zou je willen vragen of hij een foto van zijn nieuwe huis aan ons wil zenden.

Leuk te lezen dat de jongens het naar hun zin hebben en Maurice natuurlijk ook, ohya, vraag aan Ketut om jullie naar de Bleu Lagoon te brengen (dat is iets voorbij Padang Bay-de ferry naar Lombok).
    Geniet van jullie vakantie en leuk dat wij mogen mee genieten.

Groetjes,
    Emma en Frits.

• 13 Juli 2015 - 20:12

Jolande:

heerlijk.....geloof me maar, het is nog lang jullie tijd niet om te gaan, wel jullie tijd om te genieten,... En jij geniet blijkbaar vooral als je je mannen ziet genieten!!! Heel herkenbaar, maar ieder beleeft het op zijn eigen manier...vergeet niet zelf ook de ervaringe te beleven!!

Xx jolande

• 13 Juli 2015 - 21:19

Ricci:

Leuk om te lezen. Ik ga jullie op deze manier volgen. Enne hoeveel baht is een massage vandaag de dag? Heel goed, veel massages nemen. Ook op Bali.

Groeten,

Ricci